In september starten we met twee renovatie- en verduurzamingsprojecten voor Compaen en Bergopwaarts. Dat roept natuurlijk veel vragen bij de bewoners op. Er komen vakmannen over de vloer, de woning staat in de steigers en er komt stofvrij. “Hoe lang gaat het duren en wat wordt er van mij verwacht?” Om die vragen te beantwoorden gaat bewonersconsulente Eefje het gesprek aan.
Tijdens de warme opnames gaat Eefje samen met uitvoerder René of projectleider Johan langs bij de bewoners. Dan wordt niet alleen de beginsituatie van de woning in kaart gebracht, maar staat de bewoner ook echt centraal. Terwijl de projectleider of uitvoerder met zijn tablet zijn ronde maakt en alle bijzonderheden noteert, legt de consulente stap voor stap uit wat de bewoner kan verwachten. Samen nemen zij het hele renovatieproces door en indien gewenst kijken zij live mee met de projectleider of uitvoerder.
Een renovatieproject heeft een behoorlijke impact op de bewoners. Eefje legt uit dat elke bewoner er anders mee omgaat. “Dat maakt het dat bewonerscommunicatie echt maatwerk is. Ik vind het belangrijk dat elke bewoner zich gezien en gehoord voelt. Aandacht daarbij is het sleutelwoord.”