Categorieën
Nieuwsberichten

Werken als servicecoördinator dagelijks onderhoud

Sarah is onze servicecoördinator dagelijks onderhoud en vertelt in een interview aan mij dat geen dag hetzelfde is. Ik ben benieuwd hoe haar dagen eruit zien dus vroeg haar mij een kijkje te geven in haar werkzaamheden en vroeg haar wat ze van haar werk vindt. Sarah vertelt: “De stormen van afgelopen tijd hebben voor een drukke planning gezorgd. Dat vraagt extra aandacht en tactisch plannen.” Sarah werkt sinds oktober bij ons en geeft aan dat ze haar werk uitdagend vindt en het haar veel voldoening geeft!

Geef me eens een kijkje in een gemiddelde dag van een servicecoördinator

“Over het algemeen maakt de woningcorporatie melding van een opdracht via het portaal. Ik bel de bewoners op en stem samen met hen een datum af. In mijn planning hou ik niet alleen rekening met de beschikbaarheden van de bewoners maar ook met de planning van de monteurs. En uiteraard kijken we altijd naar de prioriteit van een opdracht. Een lekkage gaat bijvoorbeeld boven het plaatsen van een tochtstrip. De definitieve planning zet ik vervolgens in ons systeem, BouwWorks, zodat de monteurs het ook kunnen zien.”

“Het weer is onvoorspelbaar de laatste tijd. Zo waren we laatst op dinsdag al helemaal volgepland voor de rest van de week. Dan moet je echt tactisch gaan plannen en kijken naar wat er spoed heeft. Naast de reguliere planning hebben we ook nog onze 24/7-dienst die we over een aantal monteurs verdelen. Elke monteur heeft dan een week de oproepdienst. Soms gebeurt het wel eens dat iemand zich in het weekend of ’s avonds buitensluit. Dan krijgen wij een telefoontje van Goed Wonen Gemert en gaan we er direct heen.”

Wat is het mooie van jouw vakgebied?

“KWH vraagt de bewoners namens Goed Wonen Gemert naar hun tevredenheid over onze service. In januari scoorden wij gemiddeld een 8,5. We willen elke maand zo hoog mogelijk scoren op tevredenheid. Als er iets kapot is wil je zo snel mogelijk dat het is opgelost, toch? Mensen tevreden stellen, daar doe je het voor. In mijn vakgebied heb ik veel contact met verschillende soorten mensen, jong en oud. Dat het een divers publiek is, vind ik juist leuk. En het mooiste van alles? Als een bewoner direct terugkoppelt dat iets snel en goed verlopen is en daar complimenten over geeft!”

Hoe zie je jouw vakgebied ervoor staan over 5 of 10 jaar en wat hoop je dat jouw rol daarin is?

“Ik hoop dat we blijven groeien en steeds meer corporaties erbij krijgen. Dit is gewoon mooi werk, dat je binnen dit vakgebied mensen tevreden kunt stellen met het werk dat je doet. Daar zijn wij goed in en dat kunnen we ook. We doen ook steeds meer voor andere corporaties. Dan hebben we ook steeds meer timmermannen nodig en blijven we groeien. Ik zie mezelf dan als coördinator van meerdere corporaties. Ja, daar zou ik graag naartoe willen groeien. Ons team uitbreiden en mensen begeleiden en aansturen. Dat lijkt me tof.”

Geef een reactie