Benieuwd hoe het is om te werken bij Van der Meijs? In onze interviews en blogs geven we je een kijkje achter de schermen en nemen we je mee in de beleving van onze collega’s. Volg de laatste ontwikkelingen en blijf op de hoogte over onze projecten dankzij de nieuwsberichten.
Onze cultuur
We werken hard, zijn ambitieus en doen graag net dat beetje extra voor de bewoner of opdrachtgever. We stellen alles in het werk om topprestaties te leveren, elke dag weer. Een goede balans tussen hard werken en gezelligheid vinden wij belangrijk. Daarom organiseren we regelmatig vrijdagmiddagborrels, voetbalwedstrijden en bedrijfsfeestjes. Circulariteit en duurzaamheid zijn verweven in onze cultuur; we investeren daarom ook graag in duurzame relaties. Met onze opdrachtgevers én onze medewerkers.
Van der Meijs is een familiebedrijf dat in bijna veertig jaar tijd is uitgegroeid tot een koploper in vastgoedonderhoud en –verduurzaming én met een eigen timmerfabriek. Ons doel: de woningvoorraad van corporaties in optimale staat houden en samen de stap zetten naar een energieneutrale toekomst. Daarbij nemen we de corporaties bij de hand, denken we samen vooruit en zorgen we voor goede bewonerscommunicatie.
Daan
Zie je niet direct een vacature die bij je past? Of heb je vragen over een bepaalde functie of ons bedrijf? Ik sta je graag te woord!
Adres en postbus
Eindhoven:
Beemdstraat 17, 5653 MA
Helmond:
Schootense Loop 4B, 5708 HX
Venlo:
Rijnaakkade 3, 5928 PT
Postadres:
Postbus 626, 5600 AP Eindhoven
Open sollicitatie
Denk je iets voor Van der Meijs te kunnen betekenen, maar zie je geen vacature die bij je past? En ben je iemand die verantwoordelijkheid neemt, de lat hoog legt en gaat voor het beste resultaat? Stuur ons dan gerust een open sollicitatie. Deze kun je sturen naar Daan Verlijsdonk via personeelszaken@vdmeijs.nl. Je krijgt altijd een reactie.
DOMUSDELA
Eind 2018 hebben we bij DOMUSDELA de gevelkozijnen vervangen. Een mooi project, waarbij je probeert het oude pand weer terug te brengen naar de oorspronkelijke staat. We plaatsten monumentale beglazing en voerden houtrotherstel uit. Nu zetten we de laatste puntjes op de i. Na twee jaar verbouwen, is DOMUSDELA zo goed als klaar. Onlangs stond de Paterskerk samen met de binnenplaats en het DELA-gebouw al te stralen tijdens Glow 2019. Tof dat wij hier samen met bouwbedrijf Van de Ven aan bij mogen dragen.
Zonnepanelen volgens het indaksysteem
Op de Dr. Timmerslaan in Beek en Donk zijn onze vakmannen druk bezig met het renoveren en verduurzamen samen met woningcorporatie woCom. De oude kozijnen zijn ondertussen vervangen voor nieuwe kozijnen met triple beglazing. Ook de spouwmuur is nageïsoleerd. Op dit moment leggen we de laatste hand aan de dakrenovatie. Daarbij gebruiken we isolerende dakplaten, plaatsen we nieuwe dakpannen en dakramen en een vernieuwde dakgoot en regenwaterafvoer. Op zowel de voor- als achterkant van het dak plaatsen we zonnepanelen volgens het indaksysteem, wat een erg mooi aanzicht geeft! Deze panelen liggen namelijk niet óp het dak, maar vallen erin zodat er één geheel ontstaat. Deze woningen zijn niet alleen duurzamer geworden, ze hebben ook een geheel nieuwe uitstraling dankzij de steenstrips op de gevel en de nieuwe luifel.
Eric en Robert in een nieuw jasje
Van der Meijs is de vaste partner voor het dagelijks onderhoud van woningcorporatie Goed Wonen Gemert. Een lekkende kraan of een bal door de ruit: bij onvoorzien onderhoud schakelen we onze servicemonteurs Eric en Robert in. Zij zijn het vaste gezicht voor de bewoners van Goed Wonen Gemert, maar vanaf nu kunnen de bewoners onze mannen nog beter herkennen aan hun nieuwe T-shirts en jasjes. De nieuwe werkkleding bevat beide logo’s en benadrukt daarmee de samenwerking tussen Goed Wonen Gemert en Van der Meijs. Voor de bewoners is het erg prettig om terugkerende gezichten te zien. Herkenbaarheid draagt bij aan vertrouwen en bij Van der Meijs vinden we duurzame relaties belangrijk. Daar investeren wij graag in.
De dag van de bewoner
“Wij weten het. Wij hebben het plan en jullie moeten mee! Beloof gouden bergen, maak het mooier dan het is en verbloem het negatieve. En laat zo veel mogelijk verschillende mensen, verschillende informatie verspreiden. Cijfers en jargon zijn een pré.” Allemaal voorbeelden van hoe je vooral niét moet omgaan met bewoners. Bewonerscommunicatie is erg veranderd. We zijn van zenden naar ontvangen gegaan. We zijn meer gaan luisteren en onszelf de vraag gaan stellen: “Hoe kan het beter?” En in de tijd van nu kunnen we eigenlijk wel stellen dat er sprake is van een samenwerkingsfase mét de bewoner. En om die bewoner, daar draaide het gisteren allemaal om tijdens de ‘Dag van de Bewoner’, georganiseerd door Renda. Tijdens de plenaire sessie verzamelden we do’s, don’ts en dreams: wat doe je vooral niet en wat juist wel met betrekking tot het meekrijgen van bewoners en wat is nou de ultieme droom?
Dit jaar is het thema ‘dubbele duurzaamheid’. Met dubbele duurzaamheid wordt bedoeld dat we de verplichte energietransitie gepaard willen laten gaan met meer perspectief en kansen voor de bewoner. De ultieme droom daarbij zou zijn dat renovatie géén doel op zich meer is, maar meer een ‘buurtproject’ waar opleiding, werk, sociale cohesie, gezondheid en creativiteit samenkomen. Zo spraken we tijdens een speeddate bijvoorbeeld met Tove van MorgenMakers. Zij gaf een mooi voorbeeld over een project waar buurtbewoners samenkomen en plannen maken voor hun voortuinen die ze vervolgens zelf gaan aanleggen met de tips en tricks van een aanwezige hovenier. Een mooi initiatief waardoor de bewoners weer het gevoel hebben mede-eigenaar en medeverantwoordelijk te zijn. De nieuwe groene tuinen zijn niet alleen goed voor het straatbeeld, de biodiversiteit en bijvoorbeeld afwatering, maar ze dragen ook bij aan de saamhorigheid en sociale cohesie want of je nou jong bent of oud, Nederlands of afkomstig uit een ander land, het maakt niet uit. Iedereen doet mee!
Tijdens de laatste deelsessie leerden we dat de bewoner centraal zetten heel belangrijk is, maar bewoners slechts een onderdeel zijn van het totale ecosysteem dat betrokken is bij een renovatieproject. En dat systeem is complexer dan je denkt. In deze sessie leerden we met praktische voorbeelden hoe je op een mensgerichte manier meer balans kunt creëren voor alle projectbetrokkenen. Zodat we uiteindelijk woningen renoveren waar bewoners van houden en projectteams trots op zijn. Dus niet de bewoner centraal, maar de mens centraal!