Categorieën
Nieuwsberichten

Eerste warmtewingevels bij corporatiewoningen

Meedenken met Helmondse woningstichting Compaen over de installatie van een innovatief en duurzaam concept: de warmtewingevel. Daar worden we blij van! Het is namelijk de eerste keer dat een warmtewingevel – een concept dat ontwikkeld is binnen het Europese Horizon 2020-project Envision – geplaatst wordt bij corporatiewoningen. En dat concept? Dat is absoluut uniek op het gebied van duurzaamheid. We vertellen je graag meer over dit bijzondere project.

Warmte uit licht en lucht

De warmtewingevel oogst niet alleen warmte uit lucht, maar haalt dankzij het aanbrengen van een speciaal ontwikkelde verf op de gevel ook warmte uit niet-zichtbaar zonlicht. De geoogste warmte van de gevel gaat naar een buffervat dat de bron vormt van een warmtepomp in de corporatiewoning.

Duurzaamheid staat hoog op de agenda

Van der Meijs is niet alleen verantwoordelijk voor het aanleggen van de balansventilatie, na-isolatie en kierdichting, maar heeft ook op strategisch niveau een ondersteunende rol. Omdat we duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan, denken we graag proactief mee met de opdrachtgever om tot flexibele oplossingen te komen.

Wat is H2020?

De ontwikkeling van de warmtewingevel is ontstaan in het kader van het Europese Horizon 2020-programma. Horizon 2020 is een subsidieprogramma vanuit de Europese Unie dat innovatie en samenwerking tussen publieke en private organisaties wil bevorderen. Het grootste doel? Het dichten van de kloof tussen wetenschap en de industriële praktijk en zorgen dat maatschappelijke uitdagingen innovatief en praktisch worden opgelost. Voor alle betrokken partijen is dit concept gloednieuw en dat maakt de uitvoering interessant en uitdagend. Wie dat zijn? TNO, Emergo, NBArchitecten, AkzoNobel.

Op naar de eerste succesvolle plaatsing van de warmtewingevel voor Compaen!

Categorieën
Nieuwsberichten

Het is bouwvak, maar wij zitten niet stil!

Ook in de vakantie werken een aantal van onze projectleiders, service coördinatoren en vakmannen hard door. Voor Goed Wonen Gemert, Bergopwaarts, PeelrandWonen en sinds kort voor Woonbedrijf voeren we het dagelijks en mutatieonderhoud aan een kleine 15.000 woningen uit. En dat doen we in de vakantie vanuit Gemert én vanuit onze nieuwe locatie in Eindhoven!


Wij staan graag letterlijk en figuurlijk dichtbij onze klanten, zodat we hen makkelijk en optimaal kunnen bedienen. In Eindhoven doen we dat nu vanuit tijdelijke kantoorunits en in het nieuwe jaar vanuit een gerenoveerd kantoorpand aan de Beemdstraat. Uiteraard staat het gebruik van circulaire materialen, zowel bij het gebouw als bij de inrichting, centraal!


Categorieën
Nieuwsberichten

Binnenrenovatie van een historisch pand in Breda

De binnenrenovatie van één van de oudste panden van Breda – ouder dan het Turfschip! Zo’n unieke kans konden we niet laten liggen. 


Een gevel die zo’n 6 eeuwen oud is (!) en waar absoluut niks aan veranderd mag worden. De ligging aan een openbare weg midden in de binnenstad van Breda. Bij de renovatie van een rijksmonument komt heel wat kijken! Dit pand, onderdeel van het straatbeeld van de stad, wordt door ons van boven tot beneden compleet gerenoveerd. Een bijzonder en uitdagend project wat ons maximaal in staat stelt om ons vakmanschap te tonen. 

Dank aan eigenaar Eduard Zwart voor het vertrouwen en aan Perfect Bouwexperts voor de fijne samenwerking!

Categorieën
Nieuwsberichten

Onze samenwerking met Woonbedrijf krijgt een mooi vervolg!

Onze succesvolle en resultaatgerichte samenwerking met Woonbedrijf krijgt een mooi vervolg!

Onze vaklieden zullen de komende 3 jaar, met optie op een verlenging van 6 jaar, reparatie- en mutatieonderhoud verrichten aan een kleine 10.000 eengezinswoningen en studentenwoningen in Eindhoven, Veldhoven en Best. Fijn om opnieuw de handen ineen te slaan met Woonbedrijf, waarvoor we sinds 2018 actief zijn als samenwerkingspartner in het gevelonderhoud van 7600 eengezinswoningen.

Wij kijken uit naar een leerzaam en leuk project waarbij we als complete partner meedenken over en invulling geven aan de langetermijnstrategie en doelstellingen van Woonbedrijf. 

Dank aan Woonbedrijf en onze comakers KnaapenGroep, Groenen Bouw en Onderhoud en Aannemersbedrijf Van Rijswijck voor het vertrouwen. Op naar een fijne samenwerking en tevreden bewoners!

#resultaatgerichtsamenwerken #verduurzamen #dagelijksonderhoud #mutatieonderhoud #samenwerken #trots

Categorieën
Nieuwsberichten

Tips over duurzaam wonen: thermostaat

Het nieuwe verwarmen: in deze laatste vlog vertelt uitvoerder Sjors hoe een goed geïsoleerde woning werkt en legt hij bewoners uit hoe je omgaat met een slimme thermostaat. Een verduurzaamde woning met slimme installaties is wennen voor bewoners. Met deze laatste tips helpen we ze hopelijk vooruit. Want iedereen kan duurzaam wonen!

Categorieën
Nieuwsberichten

Tips over duurzaam wonen: zonnepanelen

Samen zijn we op weg naar een energieneutraal 2050. Steeds meer woningen zijn voorzien van zonnepanelen. Dat betekent voor bewoners dat zij anders moeten omgaan met hun energieverbruik. Daar helpt uitvoerder Sjors ze een handje bij. In deze video vertelt hij hoe de zonnepanelen werken en wanneer je nou het beste je vaatwasser of wasmachine kunt aanzetten.

Categorieën
Nieuwsberichten

Achter 13 soortgelijke voorgevels wonen 13 unieke bewoners

In opdracht van Bergopwaarts gaan wij in september van start met de duurzame renovatie van 13 woningen in Deurne. Dit als vervolg op de 48 woningen die we eerder renoveerden voor deze corporatie. Naast de werkzaamheden zelf – kozijnen vervangen, panelen isoleren, het plaatsen van nieuw glas, nieuwe voordeuren en zonnepanelen – schenken we bij een dergelijk project ook veel aandacht aan de communicatie met bewoners. Het leven van mensen speelt zich immers voor een groot deel af in hun woning. Als hier werkzaamheden aan worden uitgevoerd, kan dat een grote impact hebben!

De samenwerking tussen onze vakmensen en de bewonersconsulente is cruciaal in de communicatie met bewoners. Bij duurzame renovatieprojecten werken we met een vast team van vakmensen, zodat de bewoners elke dag dezelfde gezichten zien tijdens de renovatie. Bij de uitvoering wordt er altijd rekening gehouden met de bewoners, door eventuele overlast tot een minimum te beperken. Naast het overhandigen van een brochure en een dagkalender waarin precies beschreven staat wat de werkzaamheden inhouden, wat er van de bewoners verwacht wordt en wat er mogelijk aan overlast kan zijn, gaat onze bewonersconsulente Annemieke Verstraten in gesprek met de bewoners. Ze begeleidt ze in de keuzes over verschillende kleuren en materialen, geeft ze de mogelijkheid om te kijken bij eerder uitgevoerde projecten en brengt ze in contact met de desbetreffende bewoners. Misschien wel het allerbelangrijkste: ze biedt zowel binnen als buiten kantoortijden een luisterend oor. Het bijzondere aan haar vak? Het boven tafel halen en vervullen van de behoefte van een bewoner, waar je anders niets over zou weten. De informatie die ze ophaalt deelt ze met de vakmensen, zodat zij weten wat zich in welke woning afspeelt en dat uit kunnen dragen in de manier waarop ze contact leggen. Ze hebben oog voor de extra hulp en aandacht die nodig is om bewoners gerust te stellen. Dat maakt het uitvoeren van renovatiewerkzaamheden veel meer dan alleen technisch project. De werkzaamheden mogen dan bij elk huis hetzelfde zijn, achter elke voordeur schuilt een uniek verhaal! 

Categorieën
Nieuwsberichten

Tips over duurzaam wonen: elektrisch koken

Altijd heb je gekookt op gas en ineens is er zo’n strakke, nieuwe inductiekookplaat in je keuken. Mooi en energiezuinig, maar hoe ga je daarmee om? Uitvoerder Sjors vertelt het in deze video!

#elektrischkoken #bewonerscommunicatie #duurzaamwonen

Categorieën
Nieuwsberichten

Wij staan graag stil bij onze successen, maar misschien wel nog meer bij onze leermomenten!

Als renovatie – onderhoudsbedrijf en verduurzamingspartner zetten wij ons iedere dag in voor woningcorporaties en hun bewoners. Mooi om te zien dat we op de benchmark van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) gemiddeld een 8,2 scoren op klanttevredenheid voor onze dienstverlening bij PeelrandWonen en GoedWonen. Voor ons is het getal geen doel op zich, het belangrijkste is dat we constant willen leren en verbeteren. We luisteren graag naar de ervaringen van onze klanten en nemen een actieve rol in het verbeterproces. Samen met projectleiders, service coördinatoren, vaklieden en bewonersconsulenten hebben we maandelijks interne evaluatiesessies waarin iedereen vanuit zijn eigen kennis een bijdrage kan leveren. De leermomenten die hieruit voortkomen delen we graag met onze klanten, zodat zowel interne als externe stakeholders betrokken worden in het verbeterproces.

Categorieën
Nieuwsberichten

Samenwerken met als doel kwaliteitsborging en constante verbetering!

Samen met Property Plan en Driessen Verf hebben wij een leerzame en zinvolle praktijksessie gehad, zodat we de kwaliteit van de processen rondom onze uitvoeringsfase kunnen waarborgen. Ons gezamenlijke doel? Constant leren en verbeteren! Door de koppen bij elkaar te steken hebben we onze kwaliteitsdoelstellingen op scherp gezet, data geanalyseerd over wat goed en minder goed gaat, en kunnen we proactief zijn in het identificeren van verbeterkansen!

#kwaliteitsborging #RGS #altijdblijvenleren